Speciālais pedagogs
Gianeja Zaļkalne
Profesionālā kvalifikācija un darbība:
* Liepājas pedagoģiskā augstskola – iegūta pirmsskolas skolotāja kvalifikācija (1995.).
* Sociālā darba un sociālās pedagoģijas augstskola "Attīstība" – iegūta sociālā darbinieka ar specializāciju sociālais pedagogs kvalifikācija (1997.).
* Latvijas Universitāte – iegūts pedagoģijas maģistra grāds (1999.).
* Latvijas Universitāte un Internacionālās attīstības rehabilitācijas akadēmija (Minhene/Vācija) * Montesori pedagoga (Montesori medicīniskā pedagoģija) kvalifikācija (2011.).
* Liepājas Universitāte – sertifikāts, tiesības īstenot programmu Speciālā izglītība pirmsskolā (2011.).
* Profesionālās tālākizglītības un pilnveides izglītības centrs “Atbalsts” - profesionālās pilnveides izglītības programma “Lietišķā uzvedības analīze” (ABA – Applied behavior analysis) (2019.), kvalifikācija ABA terapeits.
* Latvijas Montesori Asociācijas biedrs, reģistrēta BACB (ABA - Lietišķās uzvedības analīzes starptautiskajā reģistrā).
* Pamatojoties uz Rundāles nov. PII “Saulespuķe” pedagogu profesionālās darbības kvalitātes novērtēšanas kārtību, piešķirta 3.kvalitātes pakāpe pedagogu profesionālās darbības kvalitātes novērtēšanā (2019.)
Speciālā pedagoga darba pienākumos ietilpst:
- Veikt bērnu attīstības diagnostiku, informēt par diagnostikas rezultātiem grupu pedagogus, iestādes speciālistus un vecākus, ja nepieciešams, ieteikt nepieciešamo speciālistu, mediķu konsultācijas, izmeklējumus.
- Veikt bērnu agrīno attīstības novērtēšanu bērniem, kuri plāno sākt apmeklēt PII (veic testēšanu ar Minhenes FAD metodi un VB – MAPP programmu).
- Individuālās nodarbības ar bērniem divas reizes nedēļā, īstenojot speciālās izglītības programmu atbilstoši katra izglītojamā attīstības līmenim, speciāli sagatavotā vidē ar bērnam atbilstošu didaktisko materiālu (izmantojot Montesori attīstošos metodiskos materiālus).
- Sadarbība ar izglītojamā grupas pedagogiem, izglītības iestādes atbalsta komandas personālu, analizējot katra izglītojamā mācīšanās, psiholoģiskās un adaptācijas problēmas un noteikt izmantojamās mācību metodes to risināšanai.
- Apkopot un nodot informāciju par izglītojamiem, kuri tiek pieteikti pašvaldības pedagoģiski medicīniskajai komisijai un speciālistu apmeklējumiem.
- Metodiskā materiāla, piktogrammu u.c. vizuālās komunikācijas līdzekļu gatavošana.
- Profesionālā pilnveide, apmeklējot kursus un konferences.